לימודי עיצוב | עיצוב פנים |
עיצוב תעשייתי | תקשורת חזותית |
רקעהמכללה למינהל הינה מוסד השכלה גדול ומבוסס בישראל, ארגון רב תחומי, המפעיל רשת בתי ספר לימודי הכשרה וסיווג מקצועי והסמכות ממשלתיות, וכן רשת בתי ספר תיכוניים. המכללה למינהל הינה מלכ"ר ועמותה רשומה. כמלכ"ר מתאפשרת הכוונה אופטימאלית של המשאבים התקציביים לאיתור צרכים וביקושים בשוק ההשכלה וההכשרה, פנייה אל קהלי יעד חדשים ופיתוח מסלולי לימוד רלוונטים ועדכניים.
עוצמתה של המכללה למינהל טמונה במכוונות ללקוח ובשאיפה לחדשנות, תוך עמידה בקצב השינויים בעידן המודרני ותוך הקפדה על רמת מקצועיות והישגיות גבוהים. גישה זו, המדגישה יזמות ופתיחות, היא המאפשרת למכללה למינהל לא רק להתאים את עצמה לשינויים המהירים בעולם והנלווים לה בישראל אלא להיות פורצת דרך כדוגמת הקמת המכללה האקדמית הראשונה במדינת ישראל.למכללה למינהל מעל - 50 שנות ניסיון במתן שירותי הכשרה והעשרה, ללומדים פרטיים ,למוסדות וארגונים מובילים בישראל במגוון רחב של תחומים ובסה"כ מעל 2000 קורסים מהם כמה מאות קורסים המופעלים מידי יום.על פעילות המכללה היקף הפעילות א. למכללה למינהל ותק וניסיון של כ- 50 שנה בתכנון ניהול וביצוע פרויקטים בתחומי הכשרה וחינוך. ב. עד היום הוכשרו במכללה למינהל למעלה מ- 500 אלף תלמידים, סטודנטים במגוון הכשרות. מספרם של המרצים והעובדים במכללה למינהל הוא כ- 2,000. פריסה ארציתפעילות המכללה למינהל מתבצעת בפריסה ארצית רחבה באתרים הממוקמים בערים ברחבי הארץ מכרמיאל בצפון ועד אילת בדרום.צוות ההוראה וסביבת הלימוד בשלוחות המכללה למינהל כיתות הדרכה מרווחות, ממוזגות ומצוידות במיטב אמצעי הוראה ותצוגה עדכניים. באתרי ההדרכה מעבדות מחשבים משוכללות וציוד היקפי מלא. אתרי המכללה למינהל ממוקמים על צירי תנועה מרכזיים המאפשרים נגישות קלה. המכללה למינהל שואפת למצוינות ארגונית ושמה דגש רב על איכות גבוהה בביצוע הקורסים, החל מבחירת המרצים, תכני הלימוד, השקעת משאבים בפתוח הצוות, שכלול הציוד והמעבדות והתייחסות אישית לכל סטודנט. תהליכים אלו מדגישים את השאיפה לאיכות ולמצוינות הלכה למעשה.המכללה למנהלכבעבר ממשיכה המכללה למנהל לפתח קשת מסלולי למידה ופעילויות התואמות את הבנת הפוטנציאל האנושי הגלום בארץ ותרומתו למחשבה ליצירה ולכלכלה של ישראל. המכללה למנהל כמלכ"ר רואה עצמה כנושאת באחריות לפתח ולשכלל את מגוון היכולות המקצועיות והערכיות של הלומדים ובהשפעת איכות זו על כלל החברה בארץ. מעגלי פעילות בין המכללה למנהל לקהילה והתעשיה הן במישרין והן בעקיפין יוצרים יחסי הגומלין המשמרים את ערנותה ,מעורבותה וחיוניות של המכללה למנהל לקורה ומאפשרים את המשך התפתחותה התורמת
החממה הינה בית ספר ונקודת מפגש המכנסת יכולות יצירתיים לעשייה מקורית. המכללה למנהל, כמוסד המלמד רבבות סטודנטים בנושאי לימוד שונים, רואה בתחומי האמנות ועיצוב אתגר ערכי, הראוי למיקוד יכולותיה וכוונותיה במובנם הרעיוני והמעשי ליצירת רף גבוה ובולט בנוף בתי הספר לאמנות ועיצוב בארץ.
בית הספר, בהצהרת כוונותיו ובעצם השתייכותו למוסד בעל יכולות ארגוניות וכלכליות נרחבות, מעמיד תשתית הנותנת מענה מובהק וחד משמעי, ומאפשר ללומדים את מיצוי יכולותיהם תחת קורת גג רבת שנים ומוכרת. הכוחות המיומנים הנאספים אל בית הספר לאמנות ועיצוב מחזקים את ערכיות המסר ואת יכולת מימוש המטרות של החממה הכוללת הישגיות גבוהה של הלומדים.
בעידן המערכות הגדולות והחובקות ,פעילות החממה בית הספר לאמנות ועיצוב, במסגרת המכללה למנהל הוא אך טבעי ומאפשר לפעול מקצועית וערכית, תוך יצירת מערכת יחסי גומלין התומכים את מטרות הסטודנטים ואת אלה של החממה והמכללה למנהל.
המתחם כסביבת לימודים המקיפה את הלומדים, מאפשרת רמת נגישות וגמישות גבוהים לתכנים, היוצרים יריעה רחבה של יכולות. החממה רואה עצמה אורגן בהעמדת מעטפת היכולות שברשותה לטובת הסטודנטים בהכרות ובתעודות המשקפות את היקף הידע והמיומנויות שנרכשו בתהליך הלמידה אך בעיקר את רמת ההישגיות האישית היחודית והמקורית.
- הקניית הידע בתחומי ההומניסטיקה והתרבות.- רכישת ידע והבנה רחבה במקצועות האמנות והעיצוב.- הכרת הכלים הטכניקות והטכנולוגיות העדכניות.- פיתוח מיומנויות ללימוד עצמי.- הבנת תהליך מעשה היצירה.- עידוד ופיתוח יצירתיות מקורית.- הכרת ערך ההוויה האישית והקיבוצית.- הדגשת הרב תרבותיות והייחודיות הרגשית.- הבנת נושא אחריותו האתית מקצועית והחברתית של היוצר.- הנחלת השפה החזותית ועידוד לברור גבולותיה.
עיצוב אופנה, עיצוב תקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, אמנות
מסלולי הלימוד
לימודי בוקר - מסלול ארבע שנתי המקיף תוכנית לימודים רחבה המשלבת לימודים עיוניים ומעשיים בקשת נושאים בתחומי התמחות ומקצועות המקנים תשתית יכולות מקיפה. מי שעמד בדרישות המסלול יהיה זכאי לקבל תעודת בוגר של בית הספר בתחום בו התמחה.לימודי ערב - מסלול דו שנתי מורחב המציב תוכנית לימודים מעשית המשלבת מקצועות יעודיים למימוש היכולות בתחום הנלמד. מי שעמד בדרישות המסלול יהיה זכאי לקבל תעודת סיום של בית הספר בתחום בו למד.לימודי חוץ
קורסים בודדים - מסלול המאפשר להשתלב בלימודים המתקיימים בנפחי זמן מצומצמים יחסית והיוצרים אינטנסיביותלימודית נוחה למי שמעוניין להמשיך ולהתפתח. ההרשמה תעשה בכפוף לדרישות הקורס ולתקנון בית הספר.
דגשים בתהליך הלמידהתוכניות הלימודים מדגישות שלושה רכיבים המשתלבים במהלך הלימודים ומפתחים את הלומדים בהיבטים שונים לתכלית אחת יצירתית. שלושת הרכיביםידע - קבוצת נושאי למידה המקנה ידע רחב בעיקר בשלב חטיבת המבואות.מיומנות - קבוצה נושאי למידה תקנה את היכולת האישית לממש הלכה למעשה ולהפכה ל"מוצר ממשי" בעיקר בשלב חטיבת המבואות ולאורך כל תוכנית הלימודים.יצירתיות - קבוצת נושאי למידה מקנה את ההבנה והיכולת לעשות "מעשה יצירה " מתקיימת לאורך כל תוכנית הלימודים, מתרחבת בחטיבת ההתמחות והופכת להיות מהותית בעבודות הגמר. עומס הלימודיםדרישות תוכנית הלימודים יוצרים עומס לימודים המורכב משלושה:לימודים פרונטאלים, עבודה במעבדות ובסדנאות וכן במטלות הבית. משקלם השונה והנצבר משקף את עומס הלימודים הנדרש.
הביטוי אומר כי ביתי הוא מבצרי ,וגם באם הדבר נאמר בהקשר אחר הוא משקף את משקל המעטפת בה אנו נמצאים ומרגישים שייכות ונינוחות. הבית הוא השתקפות של הגרים בו ,את הגדרתם את ציפיותיהם ותחושותיהם.עיצוב פנים היא היכולת לחבור למי שמזמין תכנון ועיצוב למרחב חיים בו המזמין עומד לבלות את מרבית ימיו ולהביא את תמונת המראה של המזמין בדמות יצירת מרחב פונקציונאלי ואסטטי שיתאימו לו.מערכת הלימודים הינה רחבה ומקיפה נושאים ומקצועות הנוטלים חלק בעשייה ובהתהוות הרעיון העיצובי . היכולת לפתח ולהעביר את הרעיון העיצובי לשלב תיכנוני לחלק אותו למרכיבי ביצוע בדרך ליישום כך שיתחבר בסופו חזרה לכלל יצירה עיצובית ,הוא מרכיב יכולת מכריע המתפתח בתהליך הלמידה.נושאי הלמידה מדגישים את הצד המקצועי, את הכרת החומרים ,הטכנולוגיות העדכניות והבנת שיקולי בעלי המקצוע השונים שהינם חלק ביישום התיכנון אך שמה דגש על יכולתו היצירתית של המתכנן כמעצב מקשיב רגיש למזמין לסביבה לקוטקסט התרבותי פסיכולוגי בה הוא "מגדל" את יצירתו העצמאית האישית והייחודית.
שם הקורס
מס. קורס
2
תולדות האמנות
11201ב
2
תולדות העיצוב
11202ב
2
פרקים במחשבה המזרחית
12205
2
רישום אנטומי
12401
2
ישומי מחשב
42101ב
2
מורפולוגיה
11404
2
הנדסה תאורית והמחשה גרפית
11406ב
3
סטודיו בעיצוב - מבואות
42501ב
2
תורת המבנה
42503
2
בנית דגמים
11415
21
סה"כ
שנה א' בוקרסמסטר א'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
תולדות האמנות
11201א
2
תולדות העיצוב
11202א
2
פרקים במחשבה המערבית
12204
2
רישום
11403
3
יסודות השפה החזותית
11405
2
יישומי מחשב
42101א
3
יסודות בטיפוגרפיה
11407א
2
הנדסה תאורית והמחשה גרפית
11406א
3
סטודיו בעיצוב - מבואות
42501א
21
סה"כ
סמסטר ב'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
תולדות האמנות
11201ד
2
תולדות העיצוב
11202ד
2
חיבור אקדמי
13204
2
יישומי מחשב
42101ד
3
סטודיו לעיצוב
42501ד
2
מתודולוגיה
42505
2
עיצוב, מרחב ופונקציה
42508
2
תורת המבנה
42503ב
2
נוף
42506
2
שרטוט אדריכלי
41502ב
21
סה"כ
שנה ב' בוקרסמסטר א'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
תולדות האמנות
11201ג
2
תולדות העיצוב
11202ג
2
תרבות ואמנות בישראל
12203
2
יישומי המחשב
42101ג
3
סטודיו לעיצוב
42501ג
2
תורת החומרים
42502
2
תורת המבנה
42503א
2
תחיקת הבניה
42507
2
אקלים
42504
2
שרטוט אדריכלי
41502א
21
סה"כ
סמסטר ב'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
אמנות ומיתולוגיה
12209ב
2
תרבות ואמנות בישראל
12210ב
2
ניהול ושיווק עסק
2
יישומי מחשב
43101ב
3
סטודיו לעיצוב
42501ו
2
מערכות הבניין
42505
2
פרטי בניין
43202ב
3
ריהוט
13405
3
פיתוח ויישום הפרוגרמהלתכנון
43205ב
21
סה"כ
שנה ג' בוקרסמסטר א'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
אמנות ומיתולוגיה
12209א
2
תרבות ואמנות בישראל
12210א
2
אמנות במאה ה - 20
12202
2
יישומי המחשב
43101א
3
סטודיו לעיצוב
42501ה
2
פרטי בניין
43202א
2
ניהול ותכנון הביצוע
43204
3
פיתוח ויישום הפרוגרמה לתכנון
43205א
3
עיצוב - בין פרטי לציבורי
43507
21
סה"כ
סמסטר ב'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
סמינריון
11222ב
6
פרויקט גמר
14501ב
3
עצב"מ
14502
3
פרזנטציה
14111
3
מערכות
44201
17
סה"כ
שנה ד' בוקרסמסטר א'
נ"ז
שם הקורס
מס. קורס
2
סמינריון
11222א
6
פרויקט גמר
14501א
3
עצב"מ
14502
3
סטודיו לעיצוב - קונסורציה
14407
3
מערכות
44201
17
סה"כ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה